26 juli 2011

Ett nytt ord

Idag har jag lärt mej ett nytt ord. Glaskroppsavlossning. Efter att ha haft problem med synen på vänster öga i 4-5 dagar(svarta prickar, grumligt, spindelväv, suddigt) så ringde jag rådgivningen idag. Det blev akuten på ögonmottagningen direkt. Där konstaterades att jag har detta....glaskroppsavlossning...Troligtvis kommer jag att ha detta hela livet men hjärnan kommer att vänja sig och då kommer det att kännas bättre, enligt ögonläkaren(??) När jag läser om detta fenomen på nätet, så står det att det kan gå över, så jag hoppas hellre på det än på läkarens ord. Hur som helst en ny erfarenhet att få droppar i ögonen så att pupillerna blev jättestora och jag har varit väldigt ljuskänslig hela dagen.

1 kommentar:

  1. Låter inte mysigt!!! Hoppas det inte blir värre!!! Krya på dig och passa på att slappa lite...

    SvaraRadera