24 mars 2012

Minnessmycke

I onsdags var jag på smyckeskurs. Jätteroligt!( det tycker jag iofs om allt nytt) Så här står det på kurs infon från aterje Karl :
Minnessmycken
Den perfekta presenten- ett smycke med din 
egen bild eller miniatyr ingjuten i en glasliknande
massa.

Vi arbetar med ett glasklart resin som fylls i 
färdiga smyckeformar och sedan härdas med 
UV-ljus. 
Jag gjorde två smycken. En bild på mej som 5-åring och en med en liten fågel i silver. Bilden på mej blev misslyckad(det är av misstagen man lär, eller hur?) Så här blev det andra hänget. Jag och min väninna Helena har nu skickat efter några hängen och tillbehör, så nu kommer det att bli fler smycken. UV lampa inköpt på Clas Ohlssons. Barnbarnet Wilma blir först ut att lära sig detta.
 ( GrattisWilma på 13-årsdagen idag! Så här söt var hon idag på  födelsedagskalaset)


                     


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar