9 oktober 2012

Ny symaskin

Så har då min kära Husqvarna Viking D1:a gått sönder igen. Denna gång är det tryckskärmen som lagt av. Den är nu på reparation. Jag "råkade " som av en händelse kolla efter symaskiner på blocket. Där fanns en exakt likadan symaskin som min pärla. Så jag övertalade mannen att vi skulle ta en tur till Jönköping och kolla på den. Han, som längtat att få åka en tur i nya bilen, protesterade inte. Nio timmar och 55 mil senare var vi hemma med en ny symaskin och massor av sybehör. 4 väskor x 64 rullar tråd, 34 paket synålar av olika slag, 6 mönsterkort, tyger, mellanlägg, mönsterpapper och framför allt symaskinen som var helt oanvänd. Den går sååå tyst. Ja, det känns som om jag gjort ett kanonfynd. Nu är det bara till att försöka sälja den andra som kommer hem från service/reparation. Eller ska jag behålla den också?

Hela bagageluckan full



2 kommentarer: