30 juni 2013

Sticka och skicka


För några veckor sedan, skrev jag om Hemmets journals stickprojekt Sticka och Skicka. Här kommer några bilder på mina bidrag. Jag är glad att jag kan bidra med en liten "droppe" till Rumäniens barn.
Virkad i dubbelt bomullsgarn, Daisy-maskor

Här ser man hur en Daisy ser ut.


3-timmarsväst kallas den här modellen. Fast lite längre tid tar den allt att sticka

Tofflorna är virkade i flerfärgat bomullsgarn och halva Daisy maskor




Den här tröjan har jag sytt ihop på symaskinen. Hade ett bakstycke som jag stickat till mej för många år sedan

5-timmarskofta kallas den här modellen

Härligt, mjukt bomullsgarn


Roliga mössor att sticka
                             

2 kommentarer:

  1. Vilka fina saker du har gjort - verkligen jätte fina. Barnen som får dina saker kommer bli överlyckliga.
    En fråga, virkar/stickar du på fri hand eller har du något mönster. Skulle gärna vilja försöka virka den rosa lilla "jackan" och ett par vita tossar?
    Hälsningar
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Hej Katarina!
    Jag har mönster till båda. Den rosa lilla västen är jättelätt att virka. Tossorna är lite svårare och mönstret är på engelska. Skriv ett mail till mej så kan jag skicka mönstren.Jag har ju inte din mailadress här. Du kan skicka på mccaslin@mccaslin.st
    Roligt att du hittat till min blogg och uppmuntrande att du tycker att jag gör fina saker.
    Mvh Christina

    SvaraRadera