9 november 2013

Möbettyg på Ohlssons tyger.

För snart ett år sedan köpte vi en ny soffa. Vi tycker väldigt mycket om den, men den är ganska ljus i färgen, så jag kom på att jag ville sy ett skydd till fotpallen och ett armstödsskydd med fickor till alla fjärrkontroller (många nu för tiden)och korsordstidningar.(som mannen alltid ska ha framme). Så jag begav mig till min favorit tygaffär här i Karlstad, Ohlssons tyger,  för att hitta ett tyg som skulle matcha till soffan.
Gissa om min förvåning när jag hittar MITT sofftyg där. Så det var bara att köpa 1 meter det. Några dagar senare var jag tillbaka och köpte en meter till. Kom på att jag skulle klä in min Pilateskudde också. Den är ju så stadig så den fungerar ju både som extra sittplats och som fotpall.

Inte riktigt färdig som synes.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar