20 december 2022

Mössor och handledsvärmare.

 Igår var det en konsert i Home Church i Forshaga. Eller rättare sagt två. Mellan dessa två föreställningar var det försäljning av hembakat och hemstickat mm. All förtjänst gick till Ukraina. 83.000 blev summan av försäljning, biljetter, lotteri, fika mm. En fantastisk summa som vi gläds mycket åt. Konserten var helt ottroligt bra!

Jag hade gjort många mössor på min Sentro och även handledsvärmare. Då det ät jobbigt efter ett tag att veva så använder jag en borrmaskin att veva med.( det finns en attrapp att köpa som man kopplar på) Då tar det ca 15 min att "sticka"  en mössa.



 Här sitter "tanten" i kylan. Det var inte såå kallt men tårna blev väldigt kalla.









Drygt 50 mössor blev det. Av de som blev över ska jag kolla med Ria och Frälsningsarmén  om de behöver mössor. Annars skickas de till Ukraina.

 En ung tjej, Svetlana, som flytt från Ukraina målade vackra kort som hon sålde. Jag köpte några stycken.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar