18 augusti 2011

One piece

Då var det dags att lära sig ett(2 ord) nytt ord igen då. ONE PIECE= en jättestor, lång overall. Blixtlåset ska gå hela vägen upp ,över huvan också. En sådan önskade sig Linda i födelsedagspresent. Hon fick själv bestämma tyg och färg. Jag köpte mönster och tyg på Stoff och Stil (min favorit affär på nätet. Underbara kataloger som man kan beställa hem)

Jag ser en fot......

Den måste vara föör stor........

Den passar! Så söt du är i blått, Linda!

Kan nån människa tala om vad det här ska vara bra för? Du ser ju inget.

Ronja har sin givna plats på skrivbordet när jag syr. Här kan hon ha koll på gatan utanför.
Min älskade symaskin är en Husqvarna Designer. Den gick sönder härom dagen Lämnade in den hos Anders på Husqvarna i stan. Han lagade den GRATIS. Det är service det, 5 år efter att garantin gått ut.

2 kommentarer:

  1. Så bra att ha en farmor som kan sy!

    SvaraRadera
  2. Linda var med och sydde lite själv också. Det är alltid så kul att sy till barnbarnen. Man hinner snacka lite också när man syr.

    SvaraRadera