7 september 2011

Stickcafé på Kronoparkskyrkan

I våras började jag och min grannfru att gå till Kronoparkskyrkan på stickcafé. Sååå trevligt. Jag lärde känna ett flertal nya "flickor". Idag var det höststart. Vi ska hitta på ett nytt namn eftersom vi både stickar och virkar. (första gången på länge som jag är med i em "junta" som faktiskt handarbetar).Samtidigt som vi handarbetar är det babyrytmik i en annan sal och café. Så när det var  fikadags var det ett härligt surr av bäbisar, sticktanter, mammor, pappor och pensionärer. Precis så varmt och generöst som det ska vara i en kyrka, enligt min mening.  Är du intresserad av att komma och vara med i vår gemenskap?Välkommen till Kronoparkskyrkan onsdagar 10.30-12.00(fast jag har en känsla att det finns risk att man stannar kvar lite längre.)

Här kommer några bilder från dagens träff.
Matilda är vår yngsta deltagare.

Åsa, min grannfru, Agneta och  Eva Lena, diakon

Min väninna Helena kunde inte sticka i våras. Nu håller hon på med sin 81:a halsduk. Dä´du!! Kolla på:

Carin(mamma till Matilda) och Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar