2 januari 2012

Jul och nyårsbilder

Så har då jul och nyår passerat. Det har varit välsignade dagar med släkt och vänner. Fast det är riktigt skönt att det är vardag igen. Jag som pensionär  har ju så mycket att göra...till ex sticka ett par strumpor som avkoppling.
Här följer några bilder från helgerna. Först lite jultomtar från Tomteland(uterummet)

 Sydda efter Stoff och Stils mönster

Sydda efter Husqvarna broderikort


Sen några bilder från nyårsafton:


Ulla, Roland, Rune, Anna-Greta, Phoebe och Torbjörn var inbjudna.
"Svart fluga" blev servett vikningen den här gången
Paketleken är en traditionell lek på nyårsafton för oss
Kocken
Han gillade inte bilden ovan , så därför sätter jag in den här bilden som jag fått av Roland idag

Oxfiléen på väg in i ugnen

Jättegod brylépudding
Vi ...läsjag...fick fina värdinnegåvor
Från Ulla och Anna-Greta + en jättebukett med tulpaner

Anna-Greta hade gjort denna jättefina bordsdekoration

Fantastiska rosorna från Torbjörn... och Phoebe

Denna lilla,söta ängel (ca 3cm) kom från min favoritRune

Det här var ingen gåva utan dessa hade jag plockat i trädgården på nyårsafton. Men nu är det kört, nu är allt fruset och bortsnöat.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar