1 juli 2012

Örhängehållare

Jag har alltid en konstant röra bland mina örhängen. En längre tid har jag tänkt göra någonting åt det. Frågade mannen om han hade en bit hönsnät. Det hade han inte. Då kom jag på att man kunde ju använda ett Amarillys stöd som ställning. Först knipsade jag bort den nedersta ringen och sedan lindade jag ljusgrått sidenband runt ståltråden. Sen tog jag silvertråd och några färgglada pärlor och lindade runt. Tanken är att de 4 benen ska stickas ner i en fin träplatta av flammig björk(den är nylackad just nu, hade ju inte tid att vänta tills den var klar) Jag tycker att örhängsförvaringen blev riktigt bra. Sen fick jag städat bland mina smycken, vilket ju inte heller var så dumt. Nu fattas en bra lösning för örhängen för hål -i-öronen. 

De turkos-vita örhängena fick jag 1979 av min väninna Anna-Greta är mina äldsta och de bruna blommorna gjorda i järn av Anna Lans är mina nyaste örhängen.
Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar