3 oktober 2015

Lite av varje

Eftersom  jag har fått en massa ullgarn av Lena, sonhustru, så hade jag garn hemma när jag blev virksugen härom dagen. Det blev ett par härliga tofflor. De är tovade i maskin och sen ruggade. Passar mej precis i storleken. Varma och goa.



Här kommer några höstbilder och bilder på vårt nyrenoverade atrium.
Min stora härliga afrikanska lilja ligger här på marken för att bli delad i 4 delar. Den hade 9 vackra stänglar i år. Krukan var så full av rötter, så mannen kämpade som ett djur, för att få den ur krukan.

Jag odlar japanska lyktor i kommunhäcken. De sprider sej som ogräs, så mannen vill inte ha dom på tomten. Vad gör man? Häcken gränsar alltså mot vår tomt. Härliga höstfärger, eller hur?


Här svävar några änglar på en gren under takfönstret i atriet


Inga fiskar i akvariet, bara kaktusar och suckelenter.


Här sitter vi i våra reclinerfåtöljer och tittar på molnen som glider förbi eller lyssnar på regnet som smattrar på takfönstren.

Min gamla burktavla hänger med. något besvärlig att damma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar