18 oktober 2015

Tenntrådsarmband- ny hobby

Min senaste(men inte den sista, antar jag) hobby är att göra tennarmband. Min väninna Helena på Stickosmycka inspirerade mej när jag såg bild på hennes första armband. Det  är jätteroligt och variationerna på armbanden kan göras på massor av olika sätt. Tråkigt nog är materialet ganska dyrt och svårt att få tag på. Finns bara på nätet om man inte vill handla på Panduro med deras hutlösa priser. Instruktioner finns i mängder på Youtube. Här kommer ett antal bilder på mina första armband.
Mitt första armband blev grått med trefläta och snoddar

Blått med trefläta och silverpärlor

Skinnfärgar med glasstavar, silverpärlor, snoddar och fyrfläta med skinn

Rött med fyrfläta

Gult lammskinn med trefläta av tenntråd och läder och snodd


Vinröd med trefläta, enkelfläta med silverpärlor och en fläta som jag inte vet namnet på


Närbild

Halsband och armband. Halsbandet är lite figursytt för att ligga snyggt runt halsen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar