17 december 2016

Väskor sydda av en päls

Nu är det på tiden att posta ett inlägg här. Jag har ju den här bloggen som en liten dokumentation över vad jag tillverkar och ibland blir det även lite annat smått och gott. Jag kommer att lägga in de saker jag har gjort det senaste halvåret men det kommer att hamna lite huller och buller. Jag börjar med väskorna och sittdynorna jag sytt. Jag fick en underbart fin päls av min barndomskompis Moni. Vad skulle jag nu göra av den? Det första jag tänkte på var sittdynor som kan ligga på hallbänken, så kan man ta med dom till bilen när det är kallt ut. Förhoppningsvis kommer man ihåg att ta dom med in sen.

Det blev väldigt mycket päls över så jag fick fortsätta att fundera. Eftersom jag är väsktokig fick det bli väskor. Den första tog jag inget kort på. Den skickade jag till Moni. Sen gjorde jag en stor och en mindre till mej själv. Jag har fått en hel del beröm för dom. Jag gillar dom verkligen. Mjuka och båda i perfekt storlek. Det är alltid svårt att fota svart men jag tror att man kan se hur de ser ut.




Den här väskan är gjord av en ärm. Ärmkullen blev väskans lock. Det finns ett bra magnetlås som håller locket stängt. Broschen är bara tillfällig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar