25 maj 2014

Loppis

Igår var jag på den årliga lilla loppisen som äger rum i en underbart vacker trädgård på Rud  1 km bortanför Almar(som ligger utanför Karlstad) Det fanns inte så många bord och det spöregnade. Men jag lyckas ju alltid att hitta något.(något onödigt, tycker mannen) Fikat är alltid jättegott och hembakat naturligtvis. De här sakerna köpte jag. En matta för 400 kr, 3m lång  80cm bred, ny. Gardinen broderade jag 1989 efter ett besök på hemslöjden i Sollefteå. Min barndoms landskap är Ångermanland och styvmorsviolen är landskapsblomma. Skålen 20 kr. Väskan splitter ny 100 kr. Sen köpte jag 6 halsband för 2kr styck. Tänker använda pärlorna till scrapbooking. En vit alldeles enkel soppterrin 30kr (glömde fota) Jag är supernöjd med dagen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar