28 maj 2014

Mors dag 2014

Jag måste berätta om Mors dag. Kl 12 sa mannen att jag skulle vara klar och färdig för avfärd kl 1. Spännande. Snart såg jag att kosan pekade mot våra bästa vänners hus. Där stod våra vänner "resklara". Min väninna hade fått samma uppmaning som jag. Sen åkte vi mot Sunne och färden slutade på Sillegården i Västra Ämtevik. Underbar middagsbuffe´och tårtbuffe efter. Sedan var vi på en utställning med Gerd Görans tavlor. Inte riktigt min smak. Det blev besök på hantverksbutiken som ligger där också. Där inhandlade jag en "Mywalit" Har länge kollat efter en sådan. Jag tänker inte tala om vad den kostar. Alldeles förfärligt mycket för en plånbok. OK, man kan ha mobilen i den också. Underbart mjukt skinn.







Senare på dagen kom min son Danny, hans Katarina och mitt barnbarn Caroline för att hämta Carolines balklänning.(som jag sytt) Som tack fick jag den här fina ängeln. För ett par inlägg sedan visade jag mina nya örhängen. Den här kommer också från Cafra. Så Mors dag var en härlig dag!!


Här är mitt söta barnbarn Caroline(röd klänning) Och hennes kompis Rebecka.(hjälpt henne med några justeringar, uppläggning mm.)


2 kommentarer:

  1. Jag är ledsen att jag lockat dig i fördärvet. Men det är världens bästa plånbok!

    SvaraRadera
  2. Helt sant, såg din och blev förälskad ända sen jag såg den.

    SvaraRadera